[Logotip ips GRAN.]

31/05/2013

RESPOSTA AL PSC DE SALT SOBRE EL REPARTIMENT DELS NOSTRES ALUMNES

Com es pot arribar a ser tan cínic? Com es pot arribar a ser tan oportunista? Que no tenim memòria històrica?

Fa 2 anys justos la senyora Pineda era alcaldessa de Salt i no podem dir que el seu mandat fos un model d’excel•lència en matèria educativa.

Que bé! El poble té un problema que no hem sabut solucionar i lo millor és repartir el problema amb els pobles veïns. Ah no, que ara en diem àrea urbana. Ah i amb una puntualització molt oportuna: “per l’alumnat de secundària no seria gaire problema”.

Podem deixar de dir bertranades?

Ens agradaria deixar de parlar de que els alumnes de famílies nouvingudes són el problema. NO senyors , diem les coses pel seu nom: el problema és que ningú ha sigut prou valent per agafar el toro per les banyes. Salt necessita una forta i extra inversió de recursos i per sobre de tot deixar de pressionar al professorat que assoleixin els mateixos resultats en les proves de competències bàsiques que la resta de pobles.

Si algú s’hagués preocupat de posar terrenys quan tocava, si algú s’hagués preocupat de planificar quan encara era possible una solució fàcil del problema no ens trobaríem allà on som.

Que a les nostres escoles hi ha problemes no ho negarem pas, i menys els professionals que hi treballem. Hi ha molts que no amaguem el que és una realitat, però creiem i fa molt de temps que ho diem que anem tard. Anem tard per la pèssima gestió feta fins ara.

Què els semblaria si comencem a singularitzar algun projecte o alguna proposta amb cap i peus? Doncs vinga, som-hi. I fem-ho no només per raons pedagògiques ni socials sinó també per raons ètiques.

El jovent i la mainada de Salt tenen dret a sentir-se volguts, estimats, apreciats i sobretot tenen dret a arrelar al seu poble. Amb quina cara es mira un infant al seus nou companys i companyes  de classe, si se sap “repartit”, si se sap que forma part d’un problema... Problema que genera més divisió: per què, a qui “desterrem”? Als que tenen bon rendiment als que tenen més necessitat?

De veritat senyores del PSC es creuen i valoren positivament les bajanades que diuen?

Des del nostre punt de vista la solució passa pel que ja hem dit sempre:

  • Ràtios a Salt tancades a 20 alumnes per classe.
  • Agrupaments flexibles per cicles.
  • Equips educatius estables i consolidats al voltant d’un projecte d’escola definit i avalat per tota la comunitat educativa.
  • Escoles i equipaments per tothom!
  • Projectes singulars que fomentin l’arrelament social i emocional al barri i al poble.
  • Serveis extracurriculars a l’abast de tothom i de qualitat.
  • Programes escola-família perquè si no arrelem a les mares i els pares, si no aconseguim que les famílies s’impliquin, vegin la importància de l’educació dels seus fills, mai aconseguirem res.
  • Suport a les AMPES.
  • Equipaments i entitats socials i culturals del poble enxarxades en la vista posada en l’educació.
  • Els sona aquella carta signada sobre “les ciutats educadores”?

I així podríem continuar una estona més.

Que tot això són diners. Sí ja ho sabem i estem en un context de crisis. Però deixin-nos recordar una cosa, en temps de “vaques grasses” com es diu vulgarment, aquesta aposta tampoc la vam fer. Vam gastar diners creant grans infraestructures i equipaments que ara no podem equipar, algú va manllevar diners, que mai seran retornats, sisenes hores per contentar vés a saber qui i per equiparar-nos a què. Els infants de molts països de la Comunitat Europea fan menys hores lectives i tenen més bons resultats? S’han preguntat com és?

I per últim, i sense ànim d’acritud, que no hi entra en el seu vocabulari el concepte responsabilitat?

Atentament,

31 de maig de 2013

Independents Per Salt - CUP Salt
Ens pots trobar a:
Casal independentista de Salt
Carrer Llarg 41
17190 de Salt

independentspersalt@gmail.com

Enllaços: